Pagina's

donderdag 5 februari 2009

Verslag van twee weken en tussenstand


5-2-2009
Vandaag schaakte Annelie (foto) mee en mocht het opnemen tegen Jiles. Al snel stond ze een dame voor, maar wat deed ze toen… Ze gaf zelf een dame weg en Jiles zette haar even later mat!!
Annelie speelde daarna nog een partij tegen Fleur, en die won ze wel…

De partijen die wel voor de competitie mee tellen verliepen in winst voor Joey en Sien. Hun tegenstanders, Max en Jiles kwamen er niet aan te pas.

Af en toe ging ik kijken bij de partij tussen Tycho en Jimmy en daar gebeurde wonderbaarlijke dingen!!

Eerst keek ik en zag dat Tycho helemaal gewonnen stond. Even later ging ik weer kijken en zag dat Jimmy helemaal gewonnen stond. Jammer dat hij een mat in één miste, en een paar zetten later hoorde ik Tycho “Pat” roepen… Is dat niet erg??

Tussenstand
1.Joey: 14 uit 16
2.Tycho en Jimmy: 13½ uit 17
4.Sien: 8½ uit 17
5.Max: 6½ uit 17
6.Fleur: 2½ uit 16
7.Jiles: ½ uit 16

29-1-2009
Joey – Fleur: 1-0
Fleur kon al na een paar zetten de dame van Joey slaan. Gelukkig voor Joey had ze dat niet gezien anders kon het wel eens verkeerd aflopen voor hem…

Jimmy – Sien: 1-0
Sien gaf al snel een toren weg zodat ze eigenlijk al niet meer kon winnen en dat had Jimmy goed in de gaten. Hij vond het namelijk wel leuk om alle stukken van Sien te slaan en dan zoveel mogelijk torens te halen. Met 6 torens zetten hij Sien mat…

Tycho – Max: 1-0
Tycho won van Max, maar ik heb eigenlijk niet gezien hoe. Ik zag wel dat Tycho op een hele slimme manier een dame wist te halen, door eerst een loper weg te geven. Zo kreeg zijn pion meer ruimte en kon die promoveren. Heel knap gedaan!

Geen opmerkingen: